miercuri, 15 iulie 2009

Poeziile

Nu am reusit niciodata sa le memorez. Au fost, in aceasta privinta, chinul vietii mele de scolar. Am inceput sa le inteleg si sa le apreciez atunci cand mi-au fost explicate ca si structura, si comentate ca si tematica. Mi s-a parut fascinant sa poti reda in cateva randuri idei pe care altii le redau in sute de pagini, sa scrii filozofeli in cateva versuri. Fascinatia pentru acesti oameni m-a indemnat ca prima reactie sa-mi doresc sa compun si eu ceva, iar mai apoi sa ma linistesc. Intalnisem persoane cu ifose de poeti, care credeau ca o insiruire de clisee potrivite in versuri rimate se pot numi poezi, iar din penibilul simtit fata de acestia am preferat sa-mi pastrez statutul de cititor si admirator al poeziei adevarate. Mare parte din penibilii cu aere de poeti, nu citisera decat poeziile din manualele scolare, ceea ce mi-a lamurit prezenta nonsalantei. E firesc sa pretinzi ca scri poezii cand habar nu ai ce inseamna o poezie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu